• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інклюзивне навчання

В ОЗЗСО "Цмінівський ліцей" - 3 інклюзивних класи:

3 клас - 2 дитини (асистент);

5 клас - 2 дитини (асистент);

6 клас - 1 дитина (асистент).

У Козлиничівській гімназії - філії - 2 інклюзивних класи:

5 клас - 1 дитина (асистент);

6 клас - 2 дитини (асистент).

У Новопідцаревицькій початковій школі - філії - 2 інклюзивних класи:

1 клас - 1 дитина;

2 клас - 1 дитина (асистент).

ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ»

від 05.09.2017 року №2145-VІІІ набрав чинності з 28.09.2017 року

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.

3. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

4. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють особам з особливими освітніми потребами умови для здобуття освіти нарівні з іншими особами шляхом належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

5. Навчання, виховання та розвиток осіб з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

6. Зарахування осіб до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

7. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України з урахуванням міжнародних норм і стандартів.

{Стаття 19 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020}

Стаття 20. Інклюзивне навчання

1. Інклюзивне навчання здобувачів освіти базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Організація інклюзивного навчання у закладах освіти на відповідних рівнях освіти здійснюється відповідно до порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

2. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов’язковому порядку.

Спеціальний клас та/або група утворюється керівником закладу освіти за погодженням із засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним органом.

Заклади освіти створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

Заклад освіти відповідно до законодавства організовує та/або забезпечує надання особам з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних засобів для навчання.

3. З метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри.

4. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.

5. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

{Стаття 20 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020}

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми проблемами

В ОЗЗСО «Цмінівський ліцей» створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, забезпечення їх безперешкодним доступом до всіх приміщень школи а саме:

· у наявності пандус;

· будівлі закладу, де перебувають вихованці, об’єднані зручними переходами;

· східці для організації безпечного переміщення дітей обладнані поручнями;

· повністю виконано ремонт початкових класів.

Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення – люмінесцентних ламп. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення, що забезпечує сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.

Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені.

Що таке інклюзія?

Останнім часом в освітньому просторі все частіше можна почути таке словосполучення, як «інклюзивна освіта», або «інклюзивне навчання».

Інклюзія– процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.

Інклюзія– це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.

Інклюзивне навчання– це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей»

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивна освіта дозволяє:

– Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.

– Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

– Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

– Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

– Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

– Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

– Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:

– Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.

– Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

– Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

– Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.

– У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

Для інших дітей:

– Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.

– Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.

– Діти вчаться співробітництву.

– Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

для педагогів та фахівців:

– Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.

– Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

– Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Як потрапити до ліцею на інклюзивне навчання.

1. Подача заяви + висновок ПМПК.

Висновок ПМПК є підставою для створення інклюзивних або спеціальних класів, надання додаткових корекційних послуг дитині в інклюзивному класі та додаткового фінансування школи, в якій навчається дитина з особливими потребами.

2. Якщо дитині потрібен індивідуальний асистент дитини то таку функцію може виконувати один із батьків або особа, визначена батьками (особа, яка їх замінює) згідно їхній письмовій заяві.

3. Складання індивідуальної програми розвитку.

4. Формування індивідуального навчального плану програми.

Будь-яка людина у своєму житті може потребувати підтримки і допомоги. Одним із напрямків діяльності ОЗЗСО "Цмінівський ліцей" і його філій є створення освітнього середовища для соціальної адаптації та гармонійного розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Кiлькiсть переглядiв: 291

Коментарi